Week 6: Catalunya no és Espanya! - Reisverslag uit Vic, Spanje van Nancy - WaarBenJij.nu Week 6: Catalunya no és Espanya! - Reisverslag uit Vic, Spanje van Nancy - WaarBenJij.nu

Week 6: Catalunya no és Espanya!

Door: Nancy

Blijf op de hoogte en volg Nancy

01 November 2010 | Spanje, Vic

Doordeweeks 18 tot 20 okt Dag 34 t/m 36

Eindelijk sta ik officeel ingeschreven op school, alles is hier namelijk mañana mañana. Ik heb nu dus eindelijk acces to the virtual campus! Werd tijd, want docenten plaatsen daar veel belangrijk documenten. Het is schoolsysteem is hier zo ontzettend anders hé. In bijna alle lessen moet je gewoon 2 uur naar de docent luisteren, stil zijn en aantekeningen maken. Erg saai dus en dat ben ik totaal niet gewent. Ik val hier dus serieus af en toe bijna in slaap. Deze week is ook mijn cursus Engels gestart. Ik wil de grammatica opnieuw leren. Praten gaat nu hardstikke prima, maarja op de middelbare school snapte ik er gewoon niks van, dus die grammer is echt nog een beetje een drama. Hopelijk kan ik het in deze cursus opnieuw leren. We gebruiken het beste boek dat er is om Engels te leren. Erg fijn boek om mee te werken en ik probeer ook thuis er een beetje in te werken. Heerlijk, lekker irregular verbs herhalen.Aan het einde hebben we een officieel examen om een officieel certificaat te halen.
Dinsdag had ik een presentatie voor het vak Operational Management, samen met Micke, een andere Erasmus student. De voorbereiding was erg veel werk en we zijn er echt dagen mee bezig geweest. Ik was dus ook erg blij toen het achter de rug was. De presentatie ging overigens wel erg goed, dus dat is mooi. Verder doordeweeks nog wat locale mensen ontmoet ’s avonds.

Het weekend 21 en 24 okt Dag 37 tot 40

Donderdag ontmoette ik Ben. Een Erasmus student van vorige jaar die voor een weekendje hier was. Het is een Nederlandse gast waar je echt super veel lol mee kan hebben. Donderdag hebben we ter ere van hem een feestje gebouwd in zijn oude huis. Het huis waar nu Robert, Fransesca, Tanja en Micheal wonen. Het werd serieus een super gezellig huisfeest. Eerst met zijn allen wat gegeten en daarna lekker wat drankjes gedronken. Op het einde werden we wat baldadig en gingen we alle lege bierblikken in een prullenbak proberen te mikken 2 verdiepingen lager. De hele straat lag bezaaid met bierblikken, maar natuurlijk hebben we ze ook weer opgeruimd. Ben zou eigenlijk bij Miquel blijven slapen, maar Ben was maar gauw bij Tanja in bed gekropen. Die zagen we dus niet meer terug.
De volgende dag was de dag van de FarmHouse party. Miquel organiseerde een grote Catalan Party in La Barraca, zijn boerderijtje. Er werd gedronken op de manier van de Catalaanse vlag. De Catalaanse vlag bestaat uit 9 vlakken, 5 rode en 4 gele. Wat dus betekende dat er een spel gespeeld werd met 5 shotjes sangria en 4 shotjes bier per persoon om zo snel mogelijk alles op te drinken. Erg slecht spel dus, en opnieuw weer erg veel mensen behoorlijk bezopen. Ook werd de beerbomb gebruikt. Een soort trechter waaruit je in 1x een biertje moet atten. Ik niet veel, want ik voelde me nog erg slecht van de dag ervoor. Ik realiseer me nu wel dat ik echt een een zuip-stad woon. Het komt denk ik omdat er niet zoveel te doen is, alleen maar party en zuipen. Maarja...het maakt niet uit, want zo is het ook super gezellig. Buiten de partys probeer ik daarom maar wel gezond te eten en genoeg te sporten.
Zaterdag was er een groot evenement in Vic. Lipdub per la independència de Catalunya. Een evenement om te laten weten dat ze niet bij Spanje willen horen maar vrij willen zijn. Catalunya no és Espanya! Als je tegen een Catalaan zegt dat hij Spaans is dan worden ze ook echt niet blij, ze zeggen altijd dat ze anders zijn. Ze hebben een lipdub gemaakt en een wereldrecord gevestigd met het aantal mensen dat meedeed aan de lipdub, bijna 6000. Wij kennen dat niet zo, maar bekijk het filmpje en je zult zien wat het is, ze doen het hier erg vaak, ook mijn school heeft een lipdub. Vooral het einde van het filmpje is ook wel leuk om even te kijken. Link: http://www.youtube.com/watch?v=muTMLuGWrp8&feature=player_embedded

  • 01 November 2010 - 21:18

    Sam :

    leuk stukje hoor nance ;) vond dat filmpje ook wel leuk!
    en dat van die zuipstad..datvind je vast niet zo heel erg...
    wel leuk je gister even gesproken te hebben via msn en over de telefoon ook nog :)

  • 01 November 2010 - 22:30

    Ben:

    Hola guapa, leuk reisverslag. deed ik ook altijd en nu kan ik die van jou lezen, top!!

  • 02 November 2010 - 06:02

    Tante Marion:

    Als ik jou was zou ik de Nederlandse grammatica ook nog maar eens herhalen. Gewent schrijf je met een d!
    Heb je mijn brief met artikel over Erasmus ontvangen?
    Kus tante Marion

  • 02 November 2010 - 06:11

    Wesley Peters:

    Haha was weer een leuk reis verslag nance. Gelukkig hoefde ze je niets te leren over drinken :P. Ik woon in een zuip land denk ik. Filmpje gaat hem hier helaas niet worden veel te lange laad tijd. Hoor weer snel van je

    X Wesley

  • 02 November 2010 - 12:52

    Rob,Wilma En Kim:

    Hoi Nancy,

    Lijkt wel vakantie -:), genieten maar je kunt je hele leven nog leren/werken.

    Nog veel plezier daar
    Rob, Wilma, Kim,Charlotte en Dennis


  • 02 November 2010 - 14:46

    Mietta:

    Heej leuke foto's en ja zo erg vind je t vast niet dat er zoveel gezopen en gefeest wordt daar haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nancy

Vertrek naar Ghana

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 22553

Voorgaande reizen:

14 November 2011 - 09 Januari 2012

Ontwikkelingswerk Ghana

08 Juli 2011 - 17 Juli 2011

Een reis naar het land van 1001 nachten: Marokko

15 September 2010 - 13 Februari 2011

Studeren in Spanje

24 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Taalreis naar Madrid

Landen bezocht: