Week 8: Een bezoek aan Rupid - Reisverslag uit Vic, Spanje van Nancy - WaarBenJij.nu Week 8: Een bezoek aan Rupid - Reisverslag uit Vic, Spanje van Nancy - WaarBenJij.nu

Week 8: Een bezoek aan Rupid

Door: Nancy

Blijf op de hoogte en volg Nancy

20 November 2010 | Spanje, Vic

Vorige week was ik vergeten de foto’s toe te voegen, maar nu staan ze er op!

Maandag t/m Vrijdag 1-5 nov Dag 48 t/m 52

Deze week heb ik door de weeks niet zo heel veel gedaan. Gewoon zo zijn gangetje. Ik heb wel een erg mooie fiets gezien en die wil ik misschien wel gaan kopen. Ik mis een fiets hier wel erg. Elke dag en soms 2x per dag een half uur naar school lopen word ik wel een beetje zat.
Deze week heb ik extra Spaanse les gefixt. Het schiet namelijk nog niet erg op met het Spaans. De Spaanse lessen op school zijn slecht en hier spreken ze Catalaans, dusja daar kan ik het ook niet van leren. Nu krijg ik 2x in de week een uurtje les in een groepje van 4 bij mij thuis. Dan kunnen we tenminste lekker veel praten en vragen en aangeven wat wij willen leren.
Donderdag ben ik met Hubi en Tanja uit eten geweest. Met hun ga ik ook de Spaanse lessen volgen, dus we hebben in het restaurant alleen maar Spaans gesproken om eventjes te oefenen. We waren in Orfeo, een super goed, lekker, gezellig en goedkoop restaurant. Lekker tapas gegeten.
Vrijdag avond hebben we de verjaardag van Marina gevierd, ook een Erasmus student. Eigenlijk wilde ik alleen naar de verjaardag gaan, omdat ik de volgende dag Tarragona wilde bezoeken en vroeg op wilde staan. Helaas was het toch wel weer erg gezellig en ben ik ook toch maar lekker mee wezen stappen. 2 andere Erasmus zouden de volgende dag Rupid bezoeken met hun mentor, pas ‘s middags. Ik heb dus gewoon lekker gevraagt of ik mee mocht.

Zaterdag en Zondag 6 en 7 nov Dag 53,54

Zaterdag heb ik dus Rupid bezocht. Een dorpje 40 min. vanaf Vic met de auto. Een erg leuk, schattig dorpje, helemaal in een berg gebouwd. Op de foto’s kan het zien. Op een begeven moment een paar honderd jaar geleden werd Rupid te groot, dus toen moesten ze uitbreiden aan de andere kant van de berg. Aangezien ze geen naam wisten dachten ze, weet je wat, we husselen de letters van Rupid gewoon door elkaar. Het andere dorpje heet nu dus Pruid.’s Avonds ben ik naar Simons huis geweest om wat te drinken. Simon is een gozer uit Galicia, dat is in het westen van Spanje, hij is ook op uitwisseling gaat daarom ook om met de Erasmus.

Volgend weekend ga ik echt Tarragona bezoeken!

  • 20 November 2010 - 15:08

    Tante Marion:

    Wordt tijd dat je weer eens iets spannends verteld, zoiets in de trend van 'niet geschikt is voor papa's en mama's oren'.
    Kus

  • 20 November 2010 - 19:07

    Yolande:

    Fijn dat je zo goed kunt klussen. In Nederland wachten er binnenkort ook wat "klus-huizen" op hulp..... dus dat komt goed uit!!!
    De 1e sneeuw schijnt er binnenkort aan te komen! So see you in the snow in Encamp. Geniet eerst nog maar even in Vic en misschien in Zuid Spanje!!
    Kusss

  • 20 November 2010 - 19:24

    PAP:

    Ik wist niet dat je kon klussen hou ik rekening mee als je thuis kom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nancy

Vertrek naar Ghana

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 22584

Voorgaande reizen:

14 November 2011 - 09 Januari 2012

Ontwikkelingswerk Ghana

08 Juli 2011 - 17 Juli 2011

Een reis naar het land van 1001 nachten: Marokko

15 September 2010 - 13 Februari 2011

Studeren in Spanje

24 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Taalreis naar Madrid

Landen bezocht: