Mijn eerste dag Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Nancy - WaarBenJij.nu Mijn eerste dag Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Nancy - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dag Madrid

Door: Nancy

Blijf op de hoogte en volg Nancy

24 Juli 2010 | Spanje, Madrid

Hola lieve lezertjes,

Hier mijn eerste berichtje uit Madrid, en ook gelijk mijn eerste berichtje op mijn "waarbenjij" site.

De reis ernaartoe verliep top! Ik had gelijk 2 leuke mensen naast me zitten in het vliegtuig, die ook allebei alleen waren. Een Nederlands meisje die naar haar vriend in Santiago ging die daar heen gefietst was. En 1 Roemeense jongen die al een paar jaar werkte en woonde in Madrid. Hij was een paar dagen in Nederland geweest en vond het Nederlandse brood geweldig :D.

Eenmaal op het vliegveld aangekomen gingen we met zijn 3en onze tas/koffer opwachten. Het duurde erg lang, daar ongeveer wel 3 kwartier gestaan. Maargoed...toen ik eenmaal de mijn tas had ben ik de metro maar eens op gaan zoeken. Het was aan een heel andere kant van het vliegveld. Woh! wat is dat vliegveld groot zeg. heb zeker een half uur gelopen.

Het metro netwerk in Madrid is ENORM! Het heeft veel weg van de underground in Londen, ook zeker zo goed geregeld als daar. En goedkoop...dat is ook mooi meegenomen, €1,- per ritje, maakt niet uit waar je naartoe gaat, hoe makkelijk kan je het maken.

Eenmaal uit de metro gestapt kwam ik direct op de drukste straat van Madrid terecht: Grand viá! Zoveel mensen, ik dacht gelijk: "Oje, hoe ga ik hier ooit mijn hotel vinden?". Ik moest zijn op Grand viá 67, maar ik zag nergens huisnummer. OP begeven moment ben ik maar op een kaart bij een chinees restaurant gaan kijken of daar een adres op stond. En wat stond er!!!! Grand Viá 67. Wauw! Oke moest nog even de goeie deur zoeken, en toen was ik er. Het hotel is prima. 1 persoons kamertje. Simpel, maar prima. Gewoon een bed (oke wel een beetje hard), een nachtkastje, een tafel, stoel, wasbak en kledingkast.

Na mijn spullen gestald te hebben ben ik de straat op gegaan om wat te gaan eten. Maar snel de Grand Viá af gegaan om een achteraf restaurantje te zoeken. 1 van de dingen die ik graag wilde eten hier was paella. En wat kwam ik tegen: Een restaurant met Paella-buffet. Perfect! Daar ga ik eten, dacht ik. Het eten was HEERLIJK! Jammer dat ik na 4 borden al vol zat :(.

Na het eten ben ik maar terug gelopen naar het hotel, waar ik dus nu ben. Ik ben moe en ga lekker vroeg slapen. Morgen ga ik namelijk lekker genieten van een heerlijke vakantiedag. Aangezien het morgen zondag is, en maandag mijn school pas begint. Maar eerst ga ik morgen ochtend naar een Hostel verplaatsen, hier zo'n 20 min vandaan.

Nu ga ik dit verhaaltjes dus ook maar gelijk afsluiten, want ik moet ook naar de toilet. Beetje jammer dat ik het toilet op mijn verdieping niet kan vinden, alleen de douche. Dus loop ik maar steeds 2 verdiepingen naar boven :)

Adiós Amigos!

  • 24 Juli 2010 - 21:16

    Pa:

    Ik hoop dat je vannacht geen buikpijn had van de 4 borden Paella

  • 24 Juli 2010 - 21:17

    Yolande:

    Klinkt super goed! Ik had je toch verteld dat het een mooie, grote en drukke stad is.
    Ben jaloers.
    Kussss

  • 25 Juli 2010 - 07:18

    Tante Marion:

    Oom Roger wil ook Spaans leren en naar Spanje verhuizen. Hij is ook jaloers.

  • 25 Juli 2010 - 07:20

    Tante Marion:

    Heb ook wel zin in paella.

  • 25 Juli 2010 - 09:58

    Die Kleine Dikke:

    Heeeey!

    Leuke foto's. Ben je toch weer een vreetzakje aan het worden hea.. wow 4 borden. EN die arme kreeften :(

    maar fijn dat je zoon goede reis had hoor!

    groetjes

    eeeeef

  • 25 Juli 2010 - 12:04

    Sam:

    heee :) mooi dat je er bent haha ;) ennuh veel plezier verder...

    leuke foto's !

    xx sam!

  • 25 Juli 2010 - 12:15

    Tante Marion:

    Ik heb net een e-mail naar je gestuurd.

  • 26 Juli 2010 - 07:30

    Duygu:

    Leuk :D Geniet ervan!

  • 28 Juli 2010 - 17:24

    Esther:

    Nou Nancceee ik ben net thuis, was echt super leuk om elkaar daar ook te ontmoeten :D Ben erg benieuwd naar onze foto's! Ben wel brak, suus en ik hebben 2 uurtjes geslapen vannacht hehehhe!! Spreek je snel!! kusss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nancy

Vertrek naar Ghana

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 22627

Voorgaande reizen:

14 November 2011 - 09 Januari 2012

Ontwikkelingswerk Ghana

08 Juli 2011 - 17 Juli 2011

Een reis naar het land van 1001 nachten: Marokko

15 September 2010 - 13 Februari 2011

Studeren in Spanje

24 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Taalreis naar Madrid

Landen bezocht: