Proppers hier helemaal hot! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Nancy - WaarBenJij.nu Proppers hier helemaal hot! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Nancy - WaarBenJij.nu

Proppers hier helemaal hot!

Door: Nancy

Blijf op de hoogte en volg Nancy

01 Augustus 2010 | Spanje, Madrid

De afgelopen 3 dagen heb ik in een ander Hostel gezeten. Hostel La Posade de Huertas. In het vorige had ik het al naar mijn zin, maar in deze nog veel beter. Het is een veel mooier hostel. Air-conditioning op de kamer, veel ruimere kamer en veels schoner. Ook ligt het in een leukere wijk. En het ligt 2 min. van mijn school af. Ook heel fijn! Het hostel ligt dichtbij Sol. DE uitgaanswijk van Madrid.

Je wordt hier ´s avonds helemaal doodgegooid door de proppers. Ze vragen allemaal precies hetzelfde, als je naar hun bar of discotheek gaat krijg je gratis drankje, meestal een mojito of een shotje. Heb ik de afgelopen dagen dus goed gebruik van gemaakt, want ik ging steeds ´s avonds stappen met mensen uit het hostel. Steeds gehopt van bar naar bar en zo dus genoeg kunnen drinken voor weinig geld. Was mega gezellig, kun je ook wel zin op paar fototjes die erop staan.

Gister ben ik samen met Kim, ook iemand uit het hostel tapas gaan eten in een hele drukke echt spaanse bar, waar veel spaanse jeugd te vinden is. Je besteld hier een drankje en dan krijg je heel veel tapas er gratis bij. Nou 2x tapas zit je dan gewoon echt al vol, zo veel! En dat dan voor 4,50!! 2 drankjes + berg tappas. Ook bestelde Kim 2 sangria, de barman vroeg of ze 2 mini´s wilde. Ze dacht nou prima, maar in het Spaans in een mini dus een groote. Dus toen kregen we 2 glazen Sandgria van beide 700 ml. Bizar dus!! Die hebben we maar samen opgedronken met 2 Brazilianen die de maat mini van hun biertje ook niet helemaal begrepen hadden, ook te zien op de foto´s.
Nu ga ik meestal om een uur of 10 de straat op en kom ik om een uur of 2-3 thuis, zodat ik niet moe ben de volgende dag.

Op de terugweg naar ons hosteltje kwamen we weer eens over de hoerenstraat, ik ben ondertussen zo bekend in die straat dat ik dacht laat ik eens even stiekem een fototje van ze maken. Maargoed dat zagen ze dus en dat werd totaal NIET gewaardeerd, rennen dus!!

Ook al heb ik geen backpack, ik voel me toch wel een beetje een backpacker. Het trekken van hostels naar hostels en het wonen en omgaan met bagpackers. Dat ik een keer echt wil gaan backpacken wist ik al, maar nu weet ik het helemaal zeker. Het lijkt me geweldig, ook als je al die leuke verhalen hoord.

Vandaag ben ik weer naar het Retiro park gewwest. En gister ook, maar toen samen met kim. Ik heb een perfecte opname gemaakt over echte liefde. Kijk het bij mijn filmpjes. (Update: sorry, maar het lukt dus precies niet om dit filmpje te up-loaden. Owja en nog een toevoeging. Blond haar hebben in Spanje is lastig op deze leeftijd. Teveel Spaanse mensen vragen aandacht van je. Gewoon TE veel. Ik zit op dit moment namelijk bijvoorbeeld op Plaza Santa Ana, en iemand van het terras probeert mijn aandacht te krijgen doormiddel van ijsblokjes langs me te gooien, wauw! die is nieuw!)
In het park heb ik een spaans boekje gelezen, dat ik heb geleend op school. Ik ga komende week maar even opzoek naar leuke spaanse boekjes om mee te nemen naar Nederland.

  • 04 Augustus 2010 - 15:15

    Evianne:

    Leuke verhaaltjes hoor! :D

  • 04 Augustus 2010 - 15:39

    Sam:

    jaah ben het met eviann eens :)

  • 04 Augustus 2010 - 19:21

    Nancy:

    Niet alleen het verhaaltje is leuk hor, het is ook echt leuk ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nancy

Vertrek naar Ghana

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 22631

Voorgaande reizen:

14 November 2011 - 09 Januari 2012

Ontwikkelingswerk Ghana

08 Juli 2011 - 17 Juli 2011

Een reis naar het land van 1001 nachten: Marokko

15 September 2010 - 13 Februari 2011

Studeren in Spanje

24 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Taalreis naar Madrid

Landen bezocht: