Aankomst in the Capital - Reisverslag uit Accra, Ghana van Nancy - WaarBenJij.nu Aankomst in the Capital - Reisverslag uit Accra, Ghana van Nancy - WaarBenJij.nu

Aankomst in the Capital

Door: Nancy

Blijf op de hoogte en volg Nancy

15 November 2011 | Ghana, Accra

Om 2 uur s'nachts naar bed gegaan en om 5 uur 's ochtends weer opgestaan. "Goed uitgerust op reis gaan" noemen we dat. Vlucht vet vertraagt, maar we kwamen nog optijd op Lissabon aan waar we over moesten stappen dus nog maar even snel de Mc Donalds ingedoken voor een laatste vette hap, waarna we opgeschrikt werden voor een "Last Call" voor onze vlucht. Snel de Mc uitgesprint en al rennen en uitgeput kwamen we bij de gate aan, als laatste stapte we het vliegtuig in.

In Accra werden we opgehaald door 3 knappe Ghanese mannen, hihi, en naar hun familiehuis gebracht. Een familie van 22 leden, in 1 huis. Zonder al te veel luxe, maar goed te doen. Zijn echt hele toffe mensen, en alle kinderen zijn gelijk helemaal gek van ons. We werden verwelkomt met brood met pindakaas, whahaha.

Na een nachtje in alle hitte geslapen te hebben zijn we de stad in getrokken met 1 van de mannen uit het gezin. Geld gewisseld, marktjes afgestruind en lekker aan het strand gelegen. Accra is een erg drukke en vrij vieze stad, maar wel erg gezellig en de mensen zijn hardstikke gastvrij en zeker niet opdringerig. 'S avonds lekker met de familie gegeten. Eerst moet je je rechterhand in een waterbakje wassen en dan daarmee eten. Niet met rechts, dat is vies, daar word de kont mee afgeveegt. Na het eten nog allerlei spelletjes gespeeld met de kinderen.

Morgen moeten we om 4 uur weer op, want om 5 uur moeten we vertrekken om met de bus naar Tamale te gaan. 14 uur in de bus werd ons net verteld, oei...dat wordt afzien.

Helaas kan ik vanaf deze computer geen foto's plaatsen. Morgen maar even kijken of dat in Tamale wel kan.

• 16 November 2011 - 19:42

Eef:

Ik neem aan dat je bedoeld niet met links eten of begrijp ik het verkeerd?
    IS het leuk? Kmis je al!

kuss

• 23 November 2011 - 13:25

Nancy :

Ik bedoel met rechts eten, want met links veeg je je kont af